Schimbarile in SERPs testate de Google sunt acum vizibile si in Romania

  Testele pe care Google le-a facut in ultimele luni pe marginea aspectului vizual al paginilor continand rezultate ale cautarilor (SERP, SERPs – Search Engine Results Page(s)) se pare ca s-au incheiat iar concluziile au fost implementate la nivel global. Modificarile sunt destul de substantiale si importante pentru toata lumea: atat pentru specialistii in SEO cat si pentru specialistii in reclame platite, cel mai mult insa pentru utilizatorii obisnuiti ai motorului de cautare. In primul rand a disparut caseta de culoare galbui-pal in care erau plasate pana acum anunturile platite ale advertiserilor, atat deasupra rezultatelor organice ale cautarilor cat si in dreapta lor in coloana dedicata, ca si dedesuptul rezultatelor organice. Reclamele platite sunt afisate acum pe acelasi fundal alb ca si rezultatele naturale ale cautarilor. Anunturile de pe coloana principala a SERP-urilor sunt insa separate de rezultatele organice printr-o bara orizontala discreta plasata in asa fel incat sa nu existe o spatiere deosebita intre anunturi si rezultatele naturale (vezi imaginea de mai jos si click pe ea pentru screen-shot-ul complet). Cerculetul cu un i in mijloc si care la apasare aduce pe ecran un pop-up al carui continut explica de ce sunt afisate acele anunturi parca este ceva mai vizibil acum. Anunturile, fiecare in parte deasupra si dedesuptul rezultatelor organice, precum si cele din coloana din dreapta ca un grup, sunt anuntate acum printr-o caseta galbuie de mici dimensiuni dar foarte vizibila, ce atrage atentia ca in dreptul ei se gaseste un anunt publicitar (sau mai multe in partea dreapta). Daca inainte caseta galbui-pal nu era vizibila tuturor utilizatorilor in functie de unghiul ecranului fata de ochi, de acum acestia vor fi pe deplin informati si vor putea actiona in cunostinta de cauza in ceea ce priveste reclamele platite, determinandu-i sa dea click sau nu pe anunturi in functie de relevanta acestora pentru utilizatori si de disponibilitatea acestora, de fapt de deschiderea lor in a da click pe aceste reclame platite. (continuam dupa imagine) Nu in ultimul rand titlurile sunt mai mari, fontul marit regasindu-se atat in ceea ce priveste titlurile anunturilor cat si ale rezultatelor organice ale cautarilor utilizatorilor. Un detaliu aparent minor dar care mai smulge cativa pixeli din suprafata vizibila a paginii, daruind-o informatiilor aflate in varful ei. Titlurile afisate devin extrem de vizibile in ochii utilizatorilor, tentati prin aceasta metoda sa considere rezultatele afisate (bineinteles cele platite dispunand de texte comerciale si acoperind o suprafata semnificativa din pagina si cu ajutorul extensiilor de anunturi, indeosebi sitelink-urilor) drept relevante. Aparent surprinzatoare sunt star-rating-urile: numarul de oameni care au acordat un numar de stele produselor vizualizate pe site-urile magazinelor online inca apare in SERP desi numarul acestora este irelevant, motiv pentru care chiar Google eliminase in teste numarul ratingurilor, lasand doar valoarea (patru stele, patru stele si jumatate, cinci stele, etc). Chiar in exemplul din imagine, trei din cele patru star-rating-uri provin din cate un singur...

Read More »

Simona Halep tine pagina de Facebook a Indian Wells

  Sunt sigur ca Simona Halep nu mai este o necunoscuta pentru nimeni. Pentru noi romanii nici nu se mai pune problema, de un an de zile intreaga tara vorbeste despre aceasta fata care, la doar douazeci si putini de ani, face senzatie evoluand atat de spectaculos, castigand turneu dupa turneu si urcand vertiginos in clasamentul mondial al celor mai bune jucatoare de tenis din lume. La ora redactarii acestui articol Simona este in plin turneu la Indian Wells, in California, SUA. Unde Simona ii incanta pe spectatorii aflati in tribune la fiecare meci al ei precum si pe milioanele de telespectatori de pe intreg globul care urmaresc acest turneu. Presa din multe tari ii acorda spatii ample iar cuvintele sunt elogioase, cunoscut fiind faptul ca doar trei dintre marile jucatoarele ale lumii au ramas inca neinvinse de constanteanca noastra. Simona fiind vazuta in acelasi timp drept una dintre jucatoarele de top din anii care urmeaza, prin top fiind considerate primele trei locuri ale clasamentului mondial, Simona fiind acum doar pe locul al 7-lea. Bineinteles ca nici organizatorii nu puteau ramane mai prejos, mai ales ca romanca nu mai este in California doar o jucatoare pierduta in multimea participantelor la turneu ci una dintre jucatoarele de tenis cotate cu sanse la castigarea turneului feminin si una care reuseste sa isi confirme valoarea prin rezultatele ce o apropie pe zi ce trece de finala competitiei. Drept pentru care poza Simonei Halep tine deja pentru a doua zi la rand capul de afis al paginii de Facebook a turneului, iata si dovada printr-un screen-shot al acestei pagini (click pe imagine pentru a o mari): Chiar daca organizatorii sunt direct implicati in promovarea Simonei din simplul considerent ca jucatoarea romana de tenis este oaspetele lor in aceste zile, si un oaspete de seama gratie performantelor realizate, o astfel de initiativa ar trebui preluata, zic eu, si de social-media managerii romani, o eventuala inlocuire chiar si temporara pe parcursul turneelor de tenis in cadrul carora evolueaza Simona Halep a fotografiilor de coperta pentru paginile lor de Facebook cu imagini infatisand-o pe Simona neavand darul decat de a spori simpatia fanilor fata de aceste pagini prin empatia pe care brandurile respective ar manifesta-o fata de eforturile si in final performantele Simonei pe terenurile de tenis. Iata la linkul urmator lista completa a meciurilor disputate de catre Simona Halep in calitate de jucatoare profesionista de...

Read More »

Ce fel de imagini sunt postate pe Facebook?

  Tu stii foarte bine ce imagini sau fotografii postezi pe facebook. Stii de asemenea ce imagini sau fotografii publica prietenii tai, prietenii prietenilor tai, compania la care lucrezi, firmele cu care compania ta lucreaza, de asemenea companiile pe care le stimezi intr-atat incat le-ai dat la un moment dat like-ul tau. Dar ti-ai pus vreodata intrebarea ce fel de fotografii publica lumea intreaga? Te-ai intrebat daca tu faci parte din multime sau daca esti altfel decat ceilalti? Daca nu cumva grupul din care faci parte este mai deosebit aducand valoare prezentei vizuale de pe facebook ori daca va integrati in aceasta multime aproape omogena? Ai acum raspunsul. Unul general dar care-ti da o idee despre ceea ce se intampla in fiecare zi pe facebook, ce tipuri de poze prefera utilizatorii acestei retele sociale si ce tipuri de poze sunt utilizatorii mai predispusi sa le accepte gratie obisnuintei impuse in toti acesti ani de functionare. Unele rezultate pot parea surprinzatoare dar dat fiind faptul ca studiul a fost efectuat de o companie ce beneficiaza de autoritate in acest domeniu, al imaginilor publicate pe Internet, datele sunt cat se poate de credibile. Iata mai jos datele extrase de catre echipa de la...

Read More »