Reclame AdSense standard de 600 pixeli sau mai mult
Am primit de curand o intrebare din partea unui blogger, si anume de ce in sistemul Google AdSense nu exista bannere standard care sa fie usor de integrat in temele WordPress pe doua coloane, dintre care una, cea principala, are 600-660 de pixeli, a doua fiind sidebar-ul clasic cu dimensiuni variind intre 200 si 300 de pixeli si in care majoritatea webmasterilor si bloggerilor plaseaza anunturile, majoritatea lor patrate sau verticale. Deasupra articolelor sau sub acestea existand posibilitatea de a folosi latimea coloanei de pana in 660 de pixeli pentru afisarea unor unitati de anunturi.
Trebuie spus in primul rand ca dimensiunile standard au fost elaborate de catre specialistii Google in urma unor studii pe care acestia le-au facut pe milioane de site-uri si bloguri. Acelasi motiv stand si la baza clasificarii catorva dintre dimensiunile de anunturi drept recomandate, dovedite fiind a performa la nivele superioare celorlalte dimensiuni posibile.
Apoi, chiar daca insusi Google recomanda plasarea anunturilor in apropierea continutului de care sunt interesati vizitatorii site-urilor si blogurilor, acestea nu trebuie sa fie invazive la adresa utilizatorilor, in definitiv acestia ajung intr-o pagina web sau alta pentru a gasi continut de interes, nu reclame. Acestea sunt doar o metoda de monetizare a continutului pe care vizitatorii trebuie sa il gaseasca valoros.
Acestea ar fi explicatiile pentru absenta unor dimensiuni de anunturi care sa se integreze in coloana principala a site-urilor si blogurilor, inclusiv cele create folosind teme WordPress. Aceste explicatii nu inseamna insa ca webmasterii si bloggerii nu pot afisa anunturi cu latime de 600 pixeli sau mai mult asa incat sa le acomodeze cat mai bine deasupra sau dedesuptul articolelor in coloana principala.
Acest tip de anunturi se gaseste in lista anunturilor AdSense sub titulatura Dimensiune de anunt personalizata si permite generarea unor anunturi de reclama avand orice dimensiune dorita de utilizator. Pot fi setate ca si celelalte unitati de anunturi pentru afisarea de:
- Numai anunturi text
- Anunturi text si anunturi grafice
- Numai anunturi grafice
dar cei care apeleaza la dimensiuni personalizate ale anunturilor trebuie sa stie ca inventarul Google de anunturi este mult mai limitat decat in cazul dimensiunilor standard. Cel mai probabil intr-o astfel de unitate de anunturi vor fi afisate in majoritate anunturi text, acestea fiind cele mai flexibile la dimensiuni personalizate; iar dintre anunturile grafice doar o parte dintre cele create cu instrumentul automat pus la dispozitia advertiserilor in sistemul Google AdWords dedicat acestora si care este utilizat doar de o parte a advertiserilor.
Pentru cei care doresc afisarea pe blog ori site a unor bannere orizontale de mari dimensiuni raman in continuare variantele standard de 728 x 90 pixeli (panou orizontal) care se regaseste de cele mai multe ori in header-ul site-ului sau blogului, respectiv 970×90 pixeli (panou mare) ce poate fi plasat ori intre header si coloanele site-ului/blogului, ori in footer.
Iata mai jos lista dimensiunilor de bannere puse la dispozitia utilizatorilor prin sistemul Google AdSense, urmarind intocmai clasificarea Google:
-
Recomandate
- 300 x 250 – dreptunghi mediu
- 336 x 280 – dreptunghi mare
- 728 x 90 – panou orizontal
- 160 x 600 – turn lat
- 320 x 50 – banner mobil
- 234 x 60 – jumatate de banner
- 320 x 100 – banner mobil mare
- 468 x 60 – banner clasic
- 970 x 90 – panou mare
- 120 x 600 – turn
- 120 x 240 – banner vertical
- 300 x 600 – turn mare
- 250 x 250 – patrat
- 200 x 200 – patrat mic
- 180 x 150 – dreptunghi mic
- 125 x 125 – buton
- Unitate de anunturi receptiva (BETA)
- Dimensiune de anunt personalizata
- 728 x 15 – orizontala mare
- 468 x 15 – orizontala medie
- 200 x 90 – verticala foarte mare
- 180 x 90 – verticala mare
- 160 x 90 – verticala medie
- 120 x 90 – verticala mica
Bannere orizontale
Bannere verticale
Bannere patrate
Bannere receptive
Bannere personalizate
Bannere similare