AdSense Direct – un nou mod de a-ti vinde reclama pe blog/site

  Utilizatorii AdSense performanti au avut parte de o surpriza zilele acestea, inboxurile lor facand loc unui e-mail de informare din partea echipei Google AdSense, cu un mesaj cel putin promitator: Introducing AdSense Direct – a new way to sell your ad space. AdSense Direct permite publisherilor care au aceasta optiune activata vanzarea oricarei unitati de anunturi din portofoliul lor catre un advertiser cu care publisherul se afla in contact direct, oferindu-i acestuia vizibilitate 100% din afisarile unitatii de anunturi, totul realizandu-se fara ca publisherul sa fie nevoit sa modifice vreo linie de cod ce deserveste zona respectiva de anunturi. Controlul unitatii de anunturi este astfel total atat din partea editorului cat si a advertiserului pe intreaga perioada de derulare a campaniei de reclama. Printre beneficiile enumerate de echipa Google AdSense se numara usurinta crearii si administrarii acestor campanii direct din contul AdSense al publisherului; asigurarea platilor dupa acelasi calendar cu platile regulate ale veniturilor realizate de catre publisher; integrarea campaniei directe in contractul deja existent intre publisher si Google AdSense, respectiv intre advertiser si Google AdWords, presupunandu-se ca advertiserul este deja client Google; verificarea permanenta de catre Google a anunturilor afisate pentru a se asigura ca vizitatorii nu vor fi afectati de eventuale infectari accidentale cu malware. Un detaliu legat de plati, acest tip de campanie are un cost pe zi de campanie si nu un cost per click. Iar campania derulata prin AdSense Direct nu poate avea o durata mai mare de 90 de zile. Comisionul Google este de 15% din valoarea campaniei. Iata un exemplu: O campanie derulata intre 1 februarie si 31 martie (un total de 59 de zile de campanie) la un cost negociat intre publisher si advertiser de 100 lei pe zi va asigura publisherului un venit de 59 zile x 100 lei – 15% din valoare = 5.015 lei din cei 5.900 lei pe care advertiserul ii plateste catre Google in momentul cumpararii campaniei. Platile se fac in aceeasi zi de 21 a fiecarei luni ca si pentru veniturile normale inregistrate de catre publisher in programul Google AdSense, corespunzator numarului de zile din luna precedenta in care a fost derulata campania. Astfel, pentru aceeasi campanie exemplificata mai sus, in data de 21 martie Google va vira 28 zile (februarie) x 100 lei – 15% din valoare = 2.380 lei; iar in data de 21 aprilie Google va vira 31 zile (martie) x 100 lei – 15% din valoare = 2.635 lei. Google recomanda folosirea AdSense Direct pentru dealuri punctuale. In cazul in care campania ce urmeaza a fi implementata necesita segmentari repetate ale publicului tinta, Google recomanda utilizarea DFP (DoubleClick for Publishers) Small Business. De asemenea Google nu recomanda combinarea AdSense Direct cu...

Read More »

Reclame AdSense standard de 600 pixeli sau mai mult

  Am primit de curand o intrebare din partea unui blogger, si anume de ce in sistemul Google AdSense nu exista bannere standard care sa fie usor de integrat in temele WordPress pe doua coloane, dintre care una, cea principala, are 600-660 de pixeli, a doua fiind sidebar-ul clasic cu dimensiuni variind intre 200 si 300 de pixeli si in care majoritatea webmasterilor si bloggerilor plaseaza anunturile, majoritatea lor patrate sau verticale. Deasupra articolelor sau sub acestea existand posibilitatea de a folosi latimea coloanei de pana in 660 de pixeli pentru afisarea unor unitati de anunturi. Trebuie spus in primul rand ca dimensiunile standard au fost elaborate de catre specialistii Google in urma unor studii pe care acestia le-au facut pe milioane de site-uri si bloguri. Acelasi motiv stand si la baza clasificarii catorva dintre dimensiunile de anunturi drept recomandate, dovedite fiind a performa la nivele superioare celorlalte dimensiuni posibile. Apoi, chiar daca insusi Google recomanda plasarea anunturilor in apropierea continutului de care sunt interesati vizitatorii site-urilor si blogurilor, acestea nu trebuie sa fie invazive la adresa utilizatorilor, in definitiv acestia ajung intr-o pagina web sau alta pentru a gasi continut de interes, nu reclame. Acestea sunt doar o metoda de monetizare a continutului pe care vizitatorii trebuie sa il gaseasca valoros. Acestea ar fi explicatiile pentru absenta unor dimensiuni de anunturi care sa se integreze in coloana principala a site-urilor si blogurilor, inclusiv cele create folosind teme WordPress. Aceste explicatii nu inseamna insa ca webmasterii si bloggerii nu pot afisa anunturi cu latime de 600 pixeli sau mai mult asa incat sa le acomodeze cat mai bine deasupra sau dedesuptul articolelor in coloana principala. Acest tip de anunturi se gaseste in lista anunturilor AdSense sub titulatura Dimensiune de anunt personalizata si permite generarea unor anunturi de reclama avand orice dimensiune dorita de utilizator. Pot fi setate ca si celelalte unitati de anunturi pentru afisarea de: Numai anunturi text Anunturi text si anunturi grafice Numai anunturi grafice dar cei care apeleaza la dimensiuni personalizate ale anunturilor trebuie sa stie ca inventarul Google de anunturi este mult mai limitat decat in cazul dimensiunilor standard. Cel mai probabil intr-o astfel de unitate de anunturi vor fi afisate in majoritate anunturi text, acestea fiind cele mai flexibile la dimensiuni personalizate; iar dintre anunturile grafice doar o parte dintre cele create cu instrumentul automat pus la dispozitia advertiserilor in sistemul Google AdWords dedicat acestora si care este utilizat doar de o parte a advertiserilor. Pentru cei care doresc afisarea pe blog ori site a unor bannere orizontale de mari dimensiuni raman in continuare variantele standard de 728 x 90 pixeli (panou orizontal) care se regaseste de cele mai multe ori in header-ul site-ului sau blogului, respectiv 970×90 pixeli (panou mare) ce poate fi plasat ori intre header si coloanele site-ului/blogului, ori in footer. Iata mai jos lista dimensiunilor de bannere puse la dispozitia...

Read More »