Iata in cele ce urmeaza o colectie de reclame culese de pe facebook, pe care le poti studia si folosi ca modele sau de la care poti porni in realizarea unor reclame si mai bune. Atentie, printre reclamele de mai jos vei gasi si multe exemple bune dar si exemple carora le-ar sta mai bine intr-o vitrina “Asa nu!”. Alege asadar cu grija pentru ca vrei sa faci performanta, nu experimente. Daca vrei sa construim impreuna o strategie completa de promovare pe facebook, telefonul 0728 199 939 si e-mail-ul mihai [.] pintilie [@] gmail [.] com iti sunt la indemana pentru a demara o colaborare. ...
Read More »
Ai un blog sau un site a carui componenta vizuala (a se citi imagini, fotografii) este mai importanta decat continutul in format text? Atunci este cazul sa-ti analizezi pozitia fata de StumbleUpon si sa vezi unde te afli in raport cu aceasta aplicatie web pentru ca in cazul in care concluzia este de natura sa te apropie de ea sa demarezi imediat treaba pentru integrarea StumbleUpon in blogul ori site-ul tau. Concret, ai de dat doua raspunsuri, intrebarile fiind: este continutul meu potrivit pentru StumbleUpon? sunt eu pregatit pentru StumbleUpon? Iata mai jos implicatiile prezentei tale online pe StumbleUpon dar mai intai cateva considerente despre aceasta aplicatie. StumbleUpon este un agregator. Nu un un agregator de stiri, nu un agregator de imagini ci un agregator de orice. Practic orice pagina web din orice site sau blog, inclusiv homepage-urile lor pot fi inregistrate pe StumbleUpon. Acest lucru se realizeaza prin intermediul utilizatorilor sai, principiul de baza fiind recomandarea. Astfel orice utilizator poate introduce in sistem orice pagina web, recomandand-o celorlalti utilizatori. Partea buna este ca nu exista moderatori care sa accepte sau dimpotriva, sa respinga propunerile celor care fac astfel de recomandari. Partea mai putin buna este ca toti utilizatorii sunt in egala masura moderatori ai recomandarilor facute de catre un utilizator, in cazul in care sunt expusi acelor recomandari, adica in cazul in care paginile web respective le sunt afisate. Vizionarea unei pagini web de catre un utilizator se poate solda cu una din urmatoarele trei variante: 1. Thumb-up, echivalentul Like-ului de la facebook; 2. Thumb-down, echivalent pentru o reactie gen Dislike; 3. Stumble, afiseaza o noua pagina. Cu cat o pagina va strange mai multe Thumb-up-uri, mai multe Like-uri, cu atat va fi afisata mai mult altor utilizatori. Cu cat o pagina va strange mai multe Thumb-down-uri, mai multe Dislike-uri, cu atat ea va fi afisata mai putin. Cu alte cuvinte continutul de calitate va avea intotdeauna de castigat. Ce anume? Vizualizari, bineinteles. In cazul in care o pagina nu primeste nici Like, nici Dislike, ea va primi in continuare sanse de a fi afisata altor utilizatori pana cand balanta va incepe sa incline intr-o parte sau in alta. Cum trebuie sa arate o pagina web pentru a avea succes pe StumbleUpon? In primul rand sa arate bine din punct de vedere estetic. Este o caracteristica general valabila in Internetul zilelor noastre dar pe StumbleUpon orice strambat din nas cu privire la aspectul general al unei pagini se poate solda cu un Dislike. Odata depasita aceasta temere, continutul trebuie sa se ridice la inaltimea oricarui nivel de asteptare. Cu cat acesta este mai mic, cu atat impresia va fi mai buna iar probabilitatea ca pagina sa primeasca Like va fi mai mare; cu cat nivelul asteptarii este mai mare, cu atat o pagina foarte buna va satisface aceasta asteptare iar Like-urile se vor strange in continuare. Trebuie sa...
Read More »
Utilizatorii AdSense performanti au avut parte de o surpriza zilele acestea, inboxurile lor facand loc unui e-mail de informare din partea echipei Google AdSense, cu un mesaj cel putin promitator: Introducing AdSense Direct – a new way to sell your ad space. AdSense Direct permite publisherilor care au aceasta optiune activata vanzarea oricarei unitati de anunturi din portofoliul lor catre un advertiser cu care publisherul se afla in contact direct, oferindu-i acestuia vizibilitate 100% din afisarile unitatii de anunturi, totul realizandu-se fara ca publisherul sa fie nevoit sa modifice vreo linie de cod ce deserveste zona respectiva de anunturi. Controlul unitatii de anunturi este astfel total atat din partea editorului cat si a advertiserului pe intreaga perioada de derulare a campaniei de reclama. Printre beneficiile enumerate de echipa Google AdSense se numara usurinta crearii si administrarii acestor campanii direct din contul AdSense al publisherului; asigurarea platilor dupa acelasi calendar cu platile regulate ale veniturilor realizate de catre publisher; integrarea campaniei directe in contractul deja existent intre publisher si Google AdSense, respectiv intre advertiser si Google AdWords, presupunandu-se ca advertiserul este deja client Google; verificarea permanenta de catre Google a anunturilor afisate pentru a se asigura ca vizitatorii nu vor fi afectati de eventuale infectari accidentale cu malware. Un detaliu legat de plati, acest tip de campanie are un cost pe zi de campanie si nu un cost per click. Iar campania derulata prin AdSense Direct nu poate avea o durata mai mare de 90 de zile. Comisionul Google este de 15% din valoarea campaniei. Iata un exemplu: O campanie derulata intre 1 februarie si 31 martie (un total de 59 de zile de campanie) la un cost negociat intre publisher si advertiser de 100 lei pe zi va asigura publisherului un venit de 59 zile x 100 lei – 15% din valoare = 5.015 lei din cei 5.900 lei pe care advertiserul ii plateste catre Google in momentul cumpararii campaniei. Platile se fac in aceeasi zi de 21 a fiecarei luni ca si pentru veniturile normale inregistrate de catre publisher in programul Google AdSense, corespunzator numarului de zile din luna precedenta in care a fost derulata campania. Astfel, pentru aceeasi campanie exemplificata mai sus, in data de 21 martie Google va vira 28 zile (februarie) x 100 lei – 15% din valoare = 2.380 lei; iar in data de 21 aprilie Google va vira 31 zile (martie) x 100 lei – 15% din valoare = 2.635 lei. Google recomanda folosirea AdSense Direct pentru dealuri punctuale. In cazul in care campania ce urmeaza a fi implementata necesita segmentari repetate ale publicului tinta, Google recomanda utilizarea DFP (DoubleClick for Publishers) Small Business. De asemenea Google nu recomanda combinarea AdSense Direct cu...
Read More »
Acum ca ai vazut imaginea, esti de acord cu titlul folosit, nu-i asa? Caci in felul acesta ar putea fi descrisa situatia proaspat capturata in screen-shot-ul de mai sus la o cautare banala folosind search-engine-ul lui Microsoft, Bing. De veridicitatea ei te poti convinge singur intrand pe bing.com si tastand in caseta de cautare expresia google adwords. Nu prea sunt multe de spus ori de comentat, nu? Pentru cineva din afara “sistemului”, cu siguranta ca nu, rezultatul afisat pare un atac al Bing la adresa dusmanului Google. Pentru apropiati situatia se prezinta un pic altfel. Este evident ca cei de la Google au pregatit landing page-ul, in fapt homepage-ul serviciului AdWords in asa fel incat descrierea sa fie generata dinamic in functie si de motorul de cautare iar in cazul utilizarii motorului de cautare Bing sa se autovictimizeze. O marota a lui Larry Page si Sergey Brin la adresa colosului din Redmond care insa poate avea un efect semnificativ asupra utilizatorilor obisnuiti si inocenti ai motoarelor de cautare. De unde stiu ca e generat dinamic? Un raspuns simplu si usor de verificat: cauta expresia google adwords folosind motoare de cautare diferite, de exemplu google (unde descrierea afisata este “Advertise with Google AdWords ads next to Google search results to boost website traffic and sales. With Google AdWords pay-per-click (PPC) keyword …”), yandex (unde descrierea se modifica in “PPC program where webmasters can create their own ads and choose keywords”) sau blekko (unde descrierea este iarasi diferita: “Advertise your business on Google. No matter what your budget, you can display your ads on Google and our advertising network. Pay only if people click your ads.”). Dar ghici ce? In motorul de cautare al Yahoo (search.yahoo.com) apare aceeasi descriere: “We would like to show you a description here but the site won’t allow...
Read More »