Rele tratamente Bing la adresa Google

 
 
Google AdWords

Acum ca ai vazut imaginea, esti de acord cu titlul folosit, nu-i asa? Caci in felul acesta ar putea fi descrisa situatia proaspat capturata in screen-shot-ul de mai sus la o cautare banala folosind search-engine-ul lui Microsoft, Bing. De veridicitatea ei te poti convinge singur intrand pe bing.com si tastand in caseta de cautare expresia google adwords.

Nu prea sunt multe de spus ori de comentat, nu?

Pentru cineva din afara “sistemului”, cu siguranta ca nu, rezultatul afisat pare un atac al Bing la adresa dusmanului Google. Pentru apropiati situatia se prezinta un pic altfel. Este evident ca cei de la Google au pregatit landing page-ul, in fapt homepage-ul serviciului AdWords in asa fel incat descrierea sa fie generata dinamic in functie si de motorul de cautare iar in cazul utilizarii motorului de cautare Bing sa se autovictimizeze. O marota a lui Larry Page si Sergey Brin la adresa colosului din Redmond care insa poate avea un efect semnificativ asupra utilizatorilor obisnuiti si inocenti ai motoarelor de cautare.

De unde stiu ca e generat dinamic? Un raspuns simplu si usor de verificat: cauta expresia google adwords folosind motoare de cautare diferite, de exemplu google (unde descrierea afisata este “Advertise with Google AdWords ads next to Google search results to boost website traffic and sales. With Google AdWords pay-per-click (PPC) keyword …”), yandex (unde descrierea se modifica in “PPC program where webmasters can create their own ads and choose keywords”) sau blekko (unde descrierea este iarasi diferita: “Advertise your business on Google. No matter what your budget, you can display your ads on Google and our advertising network. Pay only if people click your ads.”).

Dar ghici ce? In motorul de cautare al Yahoo (search.yahoo.com) apare aceeasi descriere: “We would like to show you a description here but the site won’t allow us”.